Parkkisakkoepisodista toivuttani lähdin kostoksi saastuttamaan luontoa ja ajelin vain ykkös- ja kakkosvaihteella. No ei vais. Uusintakatsastuksen vuoksi konetta vähän huudatin.
Huvittavaa tämä Suomen katsastusbyrokratia.. Viimeksi katsastusasemalla kun Punto sai hylsyn, oli toimistovirkailijan kommentti minulle, että "auto pitää korjata". No miten autoja korjataan, että päästölukemat alenevat?
Päästölukemat korjataan päästelemällä. Eli huudatin Punton konetta Kilon sakkoparkkikselta Konalan katsastusasemalle putki punasena ajaen pienillä vaihteilla koko matkan. Lopputulos: Puntoni HC-päästöarvo oli kuumalla koneella 12. Kylmällä koneella pari viikkoa sitten se oli 118. Vika korjattu.
Köyhdyin tästä uusintapäästelystä 19,50 €. Mutta nyt Puntollani onkin puhtaat paperit ja yli vuosi aikaa seuraavaan katsastukseen.
Seuraavan määräaikaiskatsastuksen aikaväli on 1.10.2012 - 1.2.2013. Nyt on piiitkä leima, kuten käytettyjen autojen kauppiaat asian esittävät..
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti