![]() |
Aamulämpö: alle kymmenen celsiusastetta. |
Ei siinä tietenkään sen enempää draamaa ollut kuin, että lämppäri huutamaan täysille. Ja nythän se toimii.
Elokuun kontrasti autoilijalle on vaan niin dramaattinen, siksi tässä tarinoin. Kun iltapäivällä tulin autoon, oli Punton sisällä lämpöä viitisenkymmentä astetta. Punto oli nökötellyt kahdeksan tuntia kilolaisen teollisuushallin pihalla ja siinä oli tulos.
![]() |
Iltapäivällä olikin vähän lämpimämpää. |
Ja se ruuhka Kehällä. Siinä kohtaa kun liikenne pysähtyi täysin Leppävaaran kohdalla, oli ikävä prätkää. En ollut aamulla lähtenyt moottoripyörällä, koska ajohousut olivat märät pesukoneen jäljiltä. No, selvisin ruuhkasta lopulta melko helposti kun huitaisin seisovasta liikenteestä Perkkaan kautta Vermon ohi vanhalle Turuntielle.
On jännä huomata, miten jengillä pinna kiristyy ruuhkassa. En tiedä, oliko Mestarintunnelissa onnettomuus, vai miksi liikenne seisoi, mutta eipä siinä isoa virheliikettä vaadita kun hätäinen kaistanvaihto ja perässä lähellä hännystelijä aiheuttavat tilanteen.
Ruuhkassa seisomiseen liittyen vaihdoin Puntoon ilmansuotimen. Viimeksi olin vaihtanut sen helmikuussa 2012.
![]() |
Uusi ja vanha ilmansuodatin. |
Tai ehkä ei voi yleistää, että huoltoliikkeet olisivat paskoja, mutta joku ajatuskatkos yleisessä käytetyn auton huollossa taitaa vaivata, jos niin perusasiaa kuin ilmansuodattimen kuntoa, ei tarkasteta.
![]() |
Vanhassa oli likaa ja siitepölyä. |
Motonetissä oli muuten suotimen hinta noussut sitten viime näkemän. Helmikuussa 2012 se maksoi 6,9 euroa ja nyt: 8,9 euroa! Kreisiä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti